A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) mintegy félmillió ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelének küld postán adószámla-kivonatot.

A tájékoztatás elején mindenki megtalálja a számára legfontosabb információt: mennyit kell fizetni, illetve mennyit igényelhet vissza. NAV adószámla-kivonatot csak az kap, akinek legalább egy adónemen ötezer forintnál több tartozása, vagy ezer forintnál több túlfizetése van a tavaly december végi adatok szerint. A kivonat mellett késedelmipótlék-értesítőt is találhat a postaládájában, aki fizetési kötelezettségét tavaly nem, vagy csak késedelmesen teljesítette és emiatt ötezer forintot elérő pótléka keletkezett.

A postázott kivonatok az adatokat adónemenként nemcsak egyenleg szintjén (túlfizetés, hátralék, rendezett), hanem részletesen is tartalmazzák. Akik tartoznak, illetve késedelmi pótlékot kell fizetniük, kötelezettségeiket többféleképpen is rendezhetik. Csekken, átutalással, bankkártyával, vagy esetleges többletük átvezetésével. Túlfizetés esetén a 2017-es nyomtatványt kell benyújtani a visszaigényléshez.

A NAV az adatok értelmezéséhez és az azzal kapcsolatos teendőkhöz útmutatót is csatol az értesítések mellé. Az adószámla-kivonatot, illetve a pótlékértesítőt mindenkinek célszerű összehasonlítania a saját nyilvántartásával. Ha valaki eltérést tapasztal a közölt és saját adatai között, az azzal kapcsolatos észrevételeit írásban, személyesen, telefonon vagy elektronikusan is megteheti.

Aki még nem nyitott ügyfélkaput, annak érdemes elgondolkodnia a regisztráción. Ugyanis azzal bármikor megnézheti adószámláját, illetve kérdéseit, észrevételeit elektronikusan is beküldheti a NAV-hoz az e-Papír szolgáltatáson keresztül. Ha kérdése lenne segítünk!