Az OTP Bank Magyarországon elsőként tette elérhetővé az NFC vagy a QR-kód segítségével történő pénzkérést.
A „Pénzkérés simán” szolgáltatás az Azonnali Fizetési Rendszerre épülő qvik fizetési megoldást alkalmazza, így minden hazai bank mobilbanki alkalmazásával működik. A tranzakció másodpercek alatt teljesül, és díjmentes mindkét fél számára – közölte a pénzintézet. A „Pénzkérés simán” szolgáltatás az OTP MobilBank alkalmazásának főmenüjében az „Utalás” menüpontban érhető el. A főmenüben az Utalás lehetőséget választva található meg a Pénzkérés simán funkció. Ezután mindenki eldöntheti, hogy mennyi pénzt kér. A napi limit kérésenként 500 000 Ft és naponta maximum 20 db kérést lehet indítani. Ha mindez kész, akkor jöhet az érintés vagy a QR-kód beolvasása. Érintéses pénzkéréshez (NFC) tartsa közel a mobilját, QR-kódos pénzkéréshez mutassa meg a QR-kódot. A másik fél megkapja az előre kitöltött utalási kérést és miután a lakossági fizető fél jóváhagyja az utalási kérést, teljesül a díjmentes átutalás.
Na az is igaz, hogy itt van egy apróbetűs rész, mely szerint:
A Pénzkérés simán szolgáltatás díjának akciós elengedését a bank visszavonásig, de legkésőbb a KSH (Központi Statisztikai Hivatal) 2026. évi infláció közzétételét követő 2. hónap első napjáig biztosítja lakossági ügyfelek részére. A szolgáltatás igénybevehetősége a partnerbankok rendelkezésre állási képességén is múlik.
A folyamat egyszerű és biztonságos: az ügyfél megadja a kívánt összeget, majd összeérinti telefonját a másik fél készülékével (NFC) vagy QR-kódot generál, amit a másik fél beolvas.
Csak OTP-sként lehet pénzt kérni – de a másik fél bármelyik magyar banknál vezetheti a számláját, fogadni tudja majd a kérést. Minden adat automatikusan kitöltődik – nincs több elírás, félreutalás. Bármelyik magyar mobilbanki applikációval lehet fogadni a kérést, de a fizető félnek mindig jóvá kell hagynia az utalást.


