Fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzés lesz a webáruházaknál és a futárcégeknél.
A nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot. A minisztériumi közlemény szerint természetesen az eljárások lefolytatását követően a hatóság meg is hozza majd a szükséges intézkedéseket a magyar családok védelme érdekében. A hivatalos tájékoztatás alapján elmondható, hogy a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben. A fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzés, ezért vált szükségessé. Miközben egyes csomagokat hetek óta nem szállítanak ki a vásárlók részére, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek. Vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik, így a fogyasztók széles köre szenved súlyos károkat.
Ennek következményeképpen a Nemzetgazdasági Minisztérium felszólította a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére. Az online fogyasztóvédelem Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikájának egyik legfontosabb prioritása. Ezért a fogyasztóvédelmi hatóság egész évben kiemelten vizsgálja a webáruházakat azok honlapjainak ellenőrzésével és próbavásárlások lefolytatásával. Már az év első felében is közel háromszáz vizsgálat lefolytatására került sor, amelynél jelentős, 78%-os kifogásolási arány merült fel. Elsősorban a tájékoztatási kötelezettség megsértéséből adódóan. A vizsgálat keretében eddig közel 70 millió forint összegben került sor fogyasztóvédelmi bírság kiszabására.
A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóság mindent megtesz annak érdekében, hogy a magyar családokat ne érhesse anyagi kár az online rendelésekkel összefüggésben.